Palautuskäytäntö

Käytäntömme on 14 päivää. Jos tuotteen vastaanottamisesta on kulunut 14 päivää, emme valitettavasti voi tarjota sinulle hyvitystä tai vaihtoa.

Jos viikon aikana muutat mielesi 24 tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä, hyvitämme rahat suoraan.

Käsittelemme tilauksia vain 24 tuntia niiden tekemisen jälkeen, jotta voimme korjata mahdolliset virheet tai asiakkaiden tekemät mielenmuutokset. Jos tilaus on käsitelty tämän jälkeen, emme voi enää hyvittää sinulle mielenmuutosta ennen kuin tuote on toimitettu, vastaanotettu ja palautettu annettuun osoitteeseen.

Tilauksen palauttaminen edellyttää, että tuote on ehdottomasti käyttämätön ja samassa kunnossa kuin se on vastaanotettu. Sen on myös oltava alkuperäispakkauksessa, jotta se voidaan palauttaa omalla kustannuksellasi antamaamme osoitteeseen.

Palautusta varten tarkistamme, että kyseessä on todellakin sinun tilauksesi tilausnumeron ja/tai tilauksen tekemisen yhteydessä käytettyjen tietojen perusteella. Tämä on todennäköisesti sähköpostiosoitteesi.

Palautuksesi voidaan vahvistaa kahdella tavalla. Vahvistamme paketin vastaanottamisen antamaamme palautusosoitteeseen tai lähetät meille skannauksen tai valokuvan todisteeksi siitä, että paketti on palautettu antamaasi osoitteeseen. Ensimmäisessä tapauksessa lähetystä ei saa lähettää valmistajan osoitteeseen. Toisessa tapauksessa voidaan hyväksyä postikuitti tai lähetyslippu.

Voimme pyytää sinua odottamaan, kunnes olemme vastaanottaneet tavarat, sen sijaan, että lähetät meille todisteen siitä, että palautus on tehty. Palautusvaatimuksen yhteydessä voi olla tarpeen tarkastaa paketti. Tämä tarkastus tehdään ennen kuin käsittelemme mahdollisen hyvityksen.

Jos vastaanotat tuotteen ja sanot, että tuote on huonossa kunnossa ja haluat hyvityksen, mutta kieltäydyt lähettämästä valokuvaa vastaanottamastasi tuotteesta, sinua pyydetään luonnollisesti lähettämään tuote tiettyyn osoitteeseen, jotta tilauksessasi oleva tuote voidaan tarkastaa.

Kun paketti on vastaanotettu, palautus tehdään (tai jätetään tekemättä) vasta tarkastuksen jälkeen. Tarkastuksen jälkeen voimme todeta, että tuote on hyvässä kunnossa. Ilmoitamme tästä sinulle valokuvan ja/tai videon avulla, jolloin kieltäydymme palautuksesta.

Tämä saattaa vaikuttaa liialliselta menettelyltä. Jotkut ihmiset ovat kuitenkin olleet epärehellisiä, ja aiempien kokemusten perusteella emme voi enää luottaa heidän sanaansa. Pahoittelemme tätä ja haluamme sinun tietävän, että teemme kaikkemme jokaisen palautuksen ja jokaisen palautuspyynnön osalta.

Kaikista palautuksista vähennetään 2 euroa jokaisesta tilauksesta. Tällä katetaan maksualustoille ja -käsittelijöille aiheutuneet kulut.

Kun olemme saaneet palautetun tuotteen ja tarkastaneet sen, lähetämme sinulle sähköpostiviestin, jossa vahvistamme, että olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen. Tämän jälkeen ilmoitamme sinulle myös päätöksestämme hyväksyä tai hylätä palautuspyyntösi.

Jos palautuspyyntösi hyväksytään, se käsitellään ja hyvitys tehdään automaattisesti luottokortillesi tai alkuperäiselle maksutavallesi tietyn ajan kuluessa. Tämä aika ei ole meidän hallinnassamme. Ilmoitamme sinulle heti, kun palautusprosessi on käynnistetty meidän puoleltamme.

Jos hyvitys on myöhässä tai puuttuu, tarkista ensin pankkitilisi. Vasta sen jälkeen ota yhteyttä luottokortin myöntäjään. Saattaa olla viivettä, ennen kuin hyvityksesi kirjataan virallisesti.

Ota sitten yhteyttä pankkiisi. Saattaa olla viivettä, ennen kuin palautus on virallisesti lähetetty.

Jos et ole vieläkään saanut hyvitystä näiden kahden vaiheen jälkeen, lähetä sähköpostia osoitteeseen contactwebstore@proton.me. Asiakaspalvelutiimi kysyy sinulta, oletko suorittanut molemmat vaiheet. Jos vastaus on myönteinen, asiakaspalvelutiimi tarkistaa tietokannan.

Olemme pahoillamme, että pyydämme näitä vaiheita, mutta haluamme kiinnittää pyyntöihisi mahdollisimman paljon huomiota. Ja menetämme paljon aikaa, kun pyyntöä ei edeltävät tietyt vaiheet. Haluamme kiinnittää mahdollisimman paljon huomiota saamiimme pyyntöihin.

Myynnissä olevien tuotteiden osalta, jos palautus tapahtuu, se tehdään myynnissä olevan tuotteen hinnalla, jonka asiakas siis maksaa, eikä normaalin ajanjakson hinnalla.

Vaihdossa korvaamme tuotteen vain, jos se on viallinen tai vahingoittunut. Jos näin on ja haluat vaihtaa sen samaan tuotteeseen, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen contactwebstore@proton.me.

Lahjojen osalta, jos palautettava tuote on lähetetty suoraan sinulle, saat lahjahyvityksen, joka vastaa palautuksen arvoa. Myös tässä tapauksessa lahjakortti lähetetään sinulle sähköpostitse
vasta, kun olemme vastaanottaneet tuotteen.

Jos tuotetta ei ole merkitty lahjaksi ostohetkellä tai jos lahjan antaja halusi vastaanottaa tuotteen ensin ja antaa sen sinulle myöhemmin, lähetämme hyvityksen lahjan ostajalle ja hän saa tietää, että olet palauttanut tuotteen.

Palautusten osalta olet vastuussa omista toimituskuluistasi. Näitä lähetyskuluja ei palauteta, ja jos saat palautuksen, palautuksen lähetyskulut vähennetään palautuksestasi.

Riippuen asuinpaikastasi, vaihtotuotteesi vastaanottamiseen kuluva aika voi tietenkin vaihdella.

Jos lähetät vähintään 30 punnan arvoisen tuotteen, harkitse sellaisen toimituspalvelun käyttämistä, jonka avulla voit seurata lähetystä tai varmistaa toimituksen. Emme voi taata, että saamme palauttamasi tuotteen.

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *